sobota, 2 listopada 2013

Wykorzystanie gry karcianej na sesji [51 Stan]



Od jakiegoś czasu mam grę 51 Stan - dla nie wtajemniczonych jest to gra karciana autora Ignacego Trzewiczka czyli tego samego gościa który zrobił Neuroshime RPG - 51 Stan jest też osadzony w jego postapokaliptycznym świecie.

Występuje tam cała masa lokacji i kilka bohaterów.
Zastanawiałem się - jak wykorzystać je podczas sesji - tak by zaintrygować graczy, którzy zresztą już też znają te karty na wylot. Dodatkowo chciałem, żeby ta sesja miała charakter sandboxa.
Sposób jest - znalazłem go i wykorzystam na następnej sesji, a wam opiszę teraz moje plany.

Poszukam sobie z tej całej talii jakieś fajne lokacje, porobię notatki co na jakich się znajduje, nawet przygotuję opisy. Będzie mi potrzebna na pewno jakaś karczma - tam będzie początek przygody, niby standardowy ale nie do końca. Położę odkrytą kartę przed nimi, postawię na niej jakiś znacznik - oto gracze znajdują się w karczmie -Ha(odkrywcze prawda?)
Następnie rozłożę na stole pełno innych zakrytych kart z lokacjami, pod niektóre położę dodatkowe karty z bohaterami, na inne dam znaczniki - które "coś tam mogą oznaczać".
Oto stworzyliśmy psudointeraktywną mapkę.
By pasowało do klimatu - damy jakieś zadanie bohaterom, które będzie wymagało przeszukiwania kolejnych lokacji.

Jest to ogólny zaraz mojego pomysłu, co o nim sądzicie chyba warto spróbować co? :)
Na coś się karty poza samą grą mogą przydać, mam jeszcze kilka innych gierek
- Władca pierścieni LCG, Talisman Magia i miecz, Robinson Crusoe, Magic: The Gathering
nawet jakieś puzzle się znajdą - macie jakieś pomysły jak je wykorzystać na sesji?

Ja wam obiecuje, że napisze dokładną relację po następnej sesji - która ma się odbyć w czwartek :)

3 komentarze:

Sidson pisze...

Pomysł dobry, chociaż możesz mieć problem z ułożeniem tego na stole. Bo jak znam ze swoich sesji, to stołu jest zawsze za mało na wszystko. Szczególnie jak masz więcej niż 3 graczy. :)

MuzyQ pisze...

Zobaczymy, sesja już jutro - wstrzymuje się z pisaniem postów do odbycia się sesji, jestem ciekaw jak to wypali :) na pewno porobię zdjęcia i powstawiam ;)

Anonimowy pisze...

pokarzesz kiedyś realizację tego pomysłu?