niedziela, 27 kwietnia 2014

Hello World!
Po raz kolejny mam przyjemność zaprezentowania wam owoców mojej ostatniej pracy nad kolejnym scenariuszem. Muszę przyznać, że droga tworzenia owego scenariusza była cięższa. Potrzebowałem wiele testów. Raz scenariusz był za prosty a raz za trudny i nie byłem w stanie go przejść ani samemu ani w wariantach na wielu graczy. Kilka osób mnie cały czas dopingowało, szczerze mówiąc, odechciało mi się w pewnej chwili pracować nad nim i już chciałem robić jakiś inny, prostszy.
No ale nic.
Mamy ten.
Jest gotowy.
Mam wielką nadzieję, że wam się spodoba.
Muszę na starcie przeprosić was za brak tabelki z punktami, ale zapewniam, że takowa rozpiska tak samo jak w przypadku Łowców, pojawi się niebawem.

Tak więc - bierzcie, grajcie i komentujcie! Pytania i skargi mile widziane. Chyba mi nic nie umknęło, jednak nadal jestem człowiekiem i mogłem się gdzieś pomylić.

UWAGA - Może się zdarzyć, że zasada, która nakazuje przy niszczeniu totemów posiadanie drugiego poziomu broni może bardzo utrudnić grę. Zalecam przy pierwszej grze opuszczenie tej regułki.




Wszystkie informacje dotyczące przygotowania gry znajdują się na dwóch kartach scenariusza. W razie problemów pisać w komentarzach postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.

MAŁE FAQ 

Pierwsza znaleziona ikona totemu na kaflach wyspy oznacza niebezpieczną okolicę, mam rozumieć, że również znajduję tam owy totem, który muszę zniszczyć?
Nie, pierwsza ikona totemu to tylko niebezpieczna okolica, należy położyć znacznik bestii na ten kafel. Ponadto, jeżeli w czasie eksploracji nie posiadasz chociaż pierwszego poziomu broni, otrzymujesz broni.
Oczywiście, w dalszych działaniach na tym kaflu jeżeli nadal nie będziesz miał broni, otrzymujesz zawsze ranę.

Fragmentu mapy mogę użyć do eksplorowania wykopalisk?
Nie. Ponadto, ta mapa jest jednorazowego użytku.

Czy mogę użyć pochodni do eksplorowania wyspy?
Nie, można ona być wykorzystana tylko badania wykopalisk.

W obszarze wykopalisk została ostatnia karta tajemnic, udaję się po nią dwoma pionami akcji, nie muszę rzucać kostkami eksploracji, czy mogą wziąć kartę tajemnic z drugiego obszaru tajemnic?
Absolutnie, nie.

Zniszczyłem totem. Co z żetonem na kafelkach wyspy?
Odrzucić dany żeton.

Widoczne "chmurki" przy torze tur, to żetony deszczu czy kostka?
To znaczniki kostek, należy nią rzucić podczas fazy pogody.


POZIOMY TRUDNOŚCI SCENARIUSZA 
(Później będą dostępne te zasady w dodatku)

1. ŚWIEŻAK (Poziom dla graczy niedzielnych i mami synków)
W grze jednoosobowej i dwuosobowej użyjcie żołnierza.
Grę rozpoczynacie z pochodnią i odstraszaczem.

2.  PRAWDZIWY ROBINSON (Zalecany - dla prawdziwych graczy)
Według standardowych reguł.



3. TRYB HARDCORE (Myślisz, że dasz radę? Lepiej wracaj na poziom świeżaka)
Użyj większej ilości kart wydarzeń z księgą.
Połóż znacznik +1 drewna na pole budowy broni.
Zaczynaj grę bez schronienia i łopaty.
Podczas eksploracji, kiedy odnajdziesz POTWORA(ikona paszczy) dodatkowo obniż poziom morale.
Możesz to zrobić tylko raz w ciągu rundy, druga ikona paszczy nie zobowiązuje Ciebie do obniżenia poziomu morale.
Odrzuć nagrody za zbadane strefy wykopalisk.



Pragnę podziękować za udostępnienie szablonów do kart postaci, scenariuszy. Wszystkie możecie znaleźć na stronie portalu przy opisie gry Robinson Crusoe.

Wszystkie znaczniki udało mi się wydobyć z gry za pomocą użytecznego skanera. Była masa roboty przy tym ale dzięki temu scenariusz jest miły dla oka oraz nie ma takiej nawałnicy słów, lepiej się go czyta.
Wszystko dla was.
POzdrawiam.





9 komentarze:

Anonimowy pisze...

WOW! W takim tempie to za kilka miesięcy będziemy mieli nowy dodatek ;)

Wojciech Wons pisze...

Muszę teraz wziąć urlop, niedługo maturki. Czas się pouczyć ;) Choć Robinson kusi...
Jednak po egzaminach będę mógł na pewno dalej pracować.

Franek F pisze...

:O Ciekawie... jeszcze się nie nacieszyłem poprzednim scenariuszem a tu proszę, nowy.

Wojciech Wons pisze...

Rozwijamy się ;) W przyszłości widzę doszlifowanie Łowców od strony wizualnej. :)

Patryk Engler pisze...

Udało się bez większych przeszkód przejść przygodę ;)

Patryk Engler pisze...

Dziś tryb HARDCORE!

Rafał Maniarski pisze...

Witam!

Ja mam pytanie: jak graficznie robiłeś ten scenariusz, w sensie w jakimś programie czy kopiowałeś litery na gotowy szablon, bo mam fajny pomysł na tłumaczenie zagranicznych scenariuszy, ale chce do tego porządnie się zabrać ;)

Anonimowy pisze...

Witam!

Czy w przygotowaniu do gry nie powinna być wykładana karta z Talii Bestii, a nie Talii Polowania, która powstaje zawsze podczas gry, po odkrywaniu kafli wyspy? Czy można prosić o zmianę chmur na torze tur, na kostki? Obecna wersja jest myląca.

Wojciech Wons pisze...

Póki co niestety nie jestem w stanie tego poprawić. Owe chmurki dotyczą KOSTEK dla tych, którzy mają wątpliwości.