niedziela, 13 kwietnia 2014

Hello World!
Mam coś specjalnego, wynik wczorajszej pracy i wielu testów przy planszy Robinsona Crusoe ;)
Oto całkowicie nowy scenariusz. Grałem, udało mi się kilka razy wygrać i kilka razy przegrać. Bilans 3 Wygrane 4 przegrane.

Gracze stają się łowcami, którzy wyjechali na bezludną wyspę w celu odnalezienia najbardziej niebezpiecznych gatunków zwierząt. Niestety, wyprawa ta przynosi wiele niepowodzeń... Sama wyspa jest przeklęta, wsi nad nią "fatum" które robi straszny burdel w życiu kłusowników. Zaczyna się od twardego lądowania, kiedy to jacht rozbija się o skały. Później jest już tylko gorzej. Mają miejsce bardzo trudne niespodziewane wydarzenia nad którymi nie są gracze w stanie panować.
Budzą się zwierzęta, te najgroźniejsze, najbardziej krwiożercze. Wyspa wzywa wszystkich, cel jest jeden, zabić intruzów.

Bohaterowie mają wybór, albo oni, albo dzikie zwierzęta.
Muszą oni wytropić niebezpieczne bestie zanim one wytropią ich.


CEL SCENARIUSZA : Zabić wyłożone przed sobą bestie. (Ilość zależy od liczby graczy - info na scenariuszu)

PRZYGOTOWANIE DO GRY : Zaczynamy z zbudowanym schronieniem, na kaflu z plażą, jak w standardowych regułach. Dodatkowo podnosimy na poziom pierwszy palisadę i broń.

Czerwony żeton z czaszką oznaczający siłę bestii, kładziemy w polu akcji polowania na zwierzęta.

Kolejną bardzo ważną sprawą obok przygotowania talii wydarzeń według standardowych reguł, należy dodatkowo odłożyć 6 kart obok planszy, tworzą one talię fatum, będziemy ją używać w momencie odkrywania totemów na mapie. Więcej dowiesz się z opisu totemów.
Powinniśmy mieć 10 wydarzeń na planszy(10 rund - 5 z znakiem zapytania, 5 z księgą) oraz 6 losowych obok planszy.

Ostatnią rzeczą jest przygotowanie bestii. Wybieramy z talii zwierząt - tygrys, puma, kozica, gepard, aligator, jaguar. Tasujemy te 6 kart, następnie wykładamy przy planszy w ciemno. Liczba wyłożonych bestii jest uzależniona od liczby graczy. Tabelka znajduje się na scenariuszu CEL. Resztę wtasujemy do głównej talii i kładziemy ją obok planszy według standardowych reguł.

PRZEBIEG SCENARIUSZA :  Gracze muszą zabić wyłożone przed sobą karty bestii. By to zrobić muszą je najpierw odnaleźć na kafelku mapy, to znaczy wytropić. Następnie muszą odnaleźć jej kryjówkę, wykonując akcję eksploracji, a dopiero po tym, wyruszyć na łowy i zabić.

Podczas odkrywania kafelek może pokazać się totem. Należy w takim wypadku położyć czarny znacznik na talię wydarzeń na planszy. W kolejnej rundzie, za każdy znacznik, należy wziąć kartę z talii fatum obok planszy i rozpatrzyć na samym dole efekt, po czym odrzucamy kartę i znacznik.
Nie należy uwzględniać ksiąg i znaków zapytania na kartach wydarzeń z talii fatum.

Ikony księgi wprowadzają do gry również czarny znacznik, który kładziemy w pole pogody. Kiedy następuje owa faza w grze, za każdy znacznik należy dodatkowo rzucić czerwoną kością wygłodniałych bestii. Czyli rzucamy raz za opis ze scenariusza(rzucamy co rundę, patrz tor tur) i potem jeszcze za każdy znacznik.

Kiedy na kości wygłodniałych bestii zostanie wyrzucona czaszka z instrukcją, walcz z bestią o poziomie 3. Należy przed samą walką dodatkową wziąć szarą kość zbierania(ta z ikoną "?") i rzucić.
Jeżeli wypadnie "?" Bestia zyskuje siłę +1 a rzut musi być powtórzony. Rzuty mogą być powtórzone maksymalnie 3 razy, w rezultacie, bestia nie może mieć więcej jak 6 siły.
Jeżeli wypadnie puste pole, przerywamy rzuty i walczymy z bestią.

ZABIJANIE KOLEJNYCH BESTII : Po każdej walce, gracze odnajdują w legowisku zwierzęcia jakieś skarby, które są opisane na scenariuszu.

JEŚLI WYDAJE CI SIĘ, ŻE SCENARIUSZ JEST ZBYT ŁATWY - WPROWADŹ W ŻYCIE NASTĘPUJĄCE ZASADY WEDŁUG WŁASNEGO UZNANIA. 

(TRYB HARDCORE)
1. Za każdym razem kiedy poziom palisady ma spaść poniżej zera, każdy z graczy otrzymuje 2 rany.

2. Startuj bez schronienia, palisady i broni. 
3. Połóż na każdą bestię znacznik siły bestii. 
4. W ostatnich trzech turach(8-9-10) na początku każdej z nich połóż czarny znacznik w polu pogody.
5. Za każdym razem kiedy atakują was bestię, obniż poziom morale. 

JEŚLI WYDAJE CI SIĘ SCENARIUSZ ZA TRUDNY : UŻYJ NASTĘPUJĄCYCH UŁATWIEŃ.

(TRYB SPOKOJNEGO POLOWANIA)
1. Wyłóż na planszę karty pomysłów z procą, łukiem, dzidą, tarczą, murem.
2. Użyj żołnierza w grze jednoosobowej. 
3. Zacznij grę z młotkiem i pistoletem. 

Wstawiam linki do scenariuszy, znajdziecie tutaj też wersję przyjazną drukarce ;) 

WERSJA KOLOROWA

WERSJA CZARNO-BIAŁA






17 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jupiii ;D mamy scenariusz ;D

Fiodor pisze...

"To lubię, to mnie się podoba"
- rzekł, po czym zarzucił rusznicę na plecy i ruszył na polowanie; a jego drewniana noga wystukiwała na kamieniach rytm marszu:P

Anonimowy pisze...

Dobra, nie chciałem komentować póki nie zagram. Scenariusz fajny. Znajduje się w nim chyba wszystko. Eksplorowanie, budowa broni(przygotowanie) przetrwanie i polowanie ;D Zagrałem trzy razy, raz wygrałem :/ te karty fatum czasem niszczą za dużo.. no ale to może być specyficzne dla tego rodzaju scenariusza, bo z resztą jakoś problemów nie ma i trudności. Suma, 7/10 czekam na więcej. Jeśli chodzi o poprawki to nie wiem, musze przetestować zasady opcjonalne

Anonimowy pisze...

Miałem tylko dodać, że trochę pogmatfane, musiałem dwa razy to przeczytać, żeby zrozumieć do końca.

Wojciech Wons pisze...

Dzięki za opinie, jak będzie czas, na pewno postaram się coś więcej stworzyć.

Szymon Kożyczkowski pisze...

Chętnie bym wypróbował.

Franek F pisze...

grałem i fajnei się grało, tylko, doszło do jednej masakrycznej sytuacji. W jednej rundzie odkryłem 3 totemy a potem musiałem rozpatrzyć 3 karty fatum. Było to coś w połowie gry. Zabiło mnie to.
Prawdziwy przypadek, gra czy niezrównoważenie? Musze wiecej pograc :)

Dochodze do wniosku, jeśli się już trochę trwa gra, kilka rund. I ma się nadszarpnięte zdrowie i obóz nie jest w dobrej kondycji... lepiej nie eksplorować :/ wgl ta eksploracja stwarza duże ryzyko.. no ale wymaga tego scenariusz, musze znalezc bestie.
Kurcze nawet to dobre jest.

Ignacy Trzewiczek pisze...

Dziękuję za scenariusz. Przetestuję przy pierwszej nadażającej sie okazji! :)

Patryk Engler pisze...


< Wstaje, oklaski >
Zacnie. Dziś testujemy ;) święta z robinsonem!

Anonimowy pisze...

Wszystko fajnie... ale jednak fail. Gdzie są rozpisane punkty końcowe za wygranie lub przegranie scenariusza?

Anonimowy pisze...

Wszystko fajnie... ale jednak fail. Gdzie są rozpisane punkty końcowe za wygranie lub przegranie scenariusza?

Anonimowy pisze...

A co to jest "FILOKA z trucizną"? Nie miała być Fiolka?

Wojciech Wons pisze...

Tak miała być fiolka ;)

Postanowiłem zrezygnować z rozpiski punktów, miałem mało miejsca żeby najważniejsze zasady zawrzeć na jednej stronie.
Jednak rozpiska takowa się ukaże ;)

Anonimowy pisze...

Świetny pomysł na scenariusz. Na pewno przetestuję. Z rzeczy o które się trochę obawiam to te karty fatum, ale zobaczę jak to będzie w praktyce.

Anonimowy pisze...

Nie wiem do czego się przyczepić. Jak będą oryginalne oznaczenia + egzemplarz w następnym dodruku. Powiem. Ideał.

Anonimowy pisze...

Tabela by się przydała jednak dla mnie zwycięstwo to zwycięstwo. Btw. Ktoś kiedyś gryzdał po tych kartach scenariusza? To nie do pomyślenia takie ładne karty i gryzmolić! BIADA!

Anonimowy pisze...

myślę, że scenariusz jest - zajebisty. również się obawiałem jak bedzie dzilala talia fatum, ale według mnie, działa super