piątek, 28 listopada 2014

- Co wam przychodzi do głowy kiedy słyszycie słowo fantasy sesja
- Smoki!
- Co jeszcze?
- Magia!
- Coś jeszcze... może jakiś budynek?
- Karczma!
- Tak jest, 10 pkt dla KKW Korwina Mikke!




Dziś chciałbym zaprosić was wszystkich do weekendowo-andrzejkowego wydania trylogii wpisów o zabawie w karczmie. Dziś porozmawiamy sobie o samej lokacji, jutro opiszę ciekawe postacie a po jutrze wydarzenia i zabawy(mini gry) jakie można zastać w karczmie.

Jasne, wiem, że wszyscy kiedyś byli w karczmie, ale na jak długo? 5 - 10 min realnego czasu sesji?
No dobra na pewno się zdarzyło zabawić tam na dłużej...
Godzinę?

To teraz mi powiedźcie czy kiedykolwiek jakiś MG porwał się na ponad czterogodzinną sesję w zajeździe, którą pamiętacie do dziś bo zwyczajnie była zajebista od deski do deski?
Ci bardziej doświadczeni, być może odpowiedzą - tak. To teraz przekażmy wiedzę reszcie i pokażmy jak budujemy sesję w karczmie, która zapadnie nam wszystkim w pamięci na długo. 

KARCZMA - LOKACJA

Cóż. Niby proste i niby łatwe, ale co można wyciągnąć z tego tematu? Zastanówmy się, z czego powinna składać się DOBRA LOKACJA na Karczmę.

Panowie i Panie zapisujemy punkt pierwszy...
PRZYCIĄGAJĄCE OTOCZENIE

Karczmy powinny przyciągać, nie tylko swoimi urokami, zabawami, dobrym piwem ale też okolicą jak najbardziej znaną, niebywałą, osławioną jakimiś legendami lub pięknymi widokami.
Każdy normalny człowiek (lub elf) nie zaryzykuje majątku do póki nie będzie pewny biznesu... a dobra miejscówa to podstawa sukcesu.

1. Legendy i jeszcze raz legendy. Czyli zła i dobra sława.

Prosty przykład. Karczma znajduje się w pobliżu jaskini z ponurą legendą o zjawach i kościanych wojownikach. Przybysze z różnych stron świata dobijają do karczmy by zasięgnąć informacji od miejscowych na temat tajemnic z jaskiń. Ludzie w izbie podczas popijawy często rozmawiają przyciszonym głosem o przeraźliwych krzykach dobiegających z stron mrocznych kopalń... by w pewnym momencie wybuchnąć śmiechem, przybić kufla i lać w gardło zacny trunek.
Tajemnica? Nie ma żadnych upiorów czy duchów w jaskini. To wszystko tylko legendy.... lecz pamiętajmy w każdych plotkach znajdujemy ziarno prawdy. 


2. Ładna okolica z nutką tego czegoś

Malownicze łąki czy góry to tylko jeden z prostszych przykładów i najbardziej znanych... Dodajmy do nich pewną nutę fantastyki.
Góry niech lewitują w powietrzu kilometry nad ziemią a dostać się można na nie tylko za pomocą portalu. Karczma jest usadowiona na klifie z którego widać praktycznie całe królestwo...
Magiczne łąki przyciągają podróżników gdyż emanują wonią rajskich ziół.. jeśli wiecie o co chodzi.
Jezioro... no niby proste jezioro, lecz pomyślmy przez chwilę.
Dajmy na to z głębin wody w ciągu nocy słychać śpiewy morskich potworów, ale tylko w przeciągu jakiś miesięcy podczas godów. To piękny koncert na który zjeżdżają nawet królowie...

3. Skarby, znajomości i osobistości.

W okolicy karczmy mogą znajdować się zatopione statki ze skarbami, zawalone wejście do tunelu w którym była cysterna pełna paliwa i (chyba) nie wybuchła a drogocenny surowiec w postapo znajduje się praktycznie na wyciągnięcie ręki.
Gdzieś w pobliżu karczmy mieszka pewien starzec, mędrzec. Facet zna tajniki magicznych mikstur, zewsząd witają do niego zielarze i uczniowie szkół alchemicznych. Może mędrzec zna tajemnice lasu na północy i przejścia w kotlinie w których zaginęło już tak wiele karawan z Nowego Jorku to Breeg Town?
Co kto woli.


Panowie i Panie zapisujemy punkt drugi...
ELEMENTY KARCZMY

Dlaczego karczma to musi być karczma. Karczma to nie tylko karczma, bo karczma to też :
- piwnice, zaplecze, palisada w koło terenu zajazdu, ogrody za karczmą, stajnie, podziemny krąg, sala bankietowa, główna sala, piętro pierwsze..drugie.. trzecie, pokoje dla służby, pokoje gościnne, kantor, zamknięte wejście na poddasze, klapa w podłodze, portal do innego wymiaru?


Nasz przybytek powinniśmy odpowiednio wzbogacić o dodatkowe pomniejszone lokacje i pomieszczenia. Poza tymi standardowymi musimy zawrzeć choć jeden bardzo oryginalne jak wcześniej wspomniane przejście do innego wymiaru(może trochę za bardzo zaszalałem, ale rozumiecie przekaz). Niech to będą zagrody dzikich zwierząt(wargi, YES!), warsztat kowala z dalekiego kraju, winnica z magicznymi miksturami.. i tak dalej, i tak dalej. Wymyślać można tak naprawdę bez końca wszystko zależy od MG.

NA ZAKOŃCZENIE

Widzicie, tak naprawdę to bardzo łatwe a pracy ile trzeba? 
5-10min?


Czerpcie inspirację!








0 komentarze: