sobota, 29 listopada 2014

Miała być trylogia wpisów i jest, dziś kontynuacja poprzedniego tematu dotyczącego sesji w karczmach. Omówimy sobie kwestię postaci, by nasze zajazdy nie były już pełne postaci w kapturach, łysych i grubych czyszczących kufel barmanów i dziewek z długimi włosami latającymi z piwem po izbie.
Przedstawię wam mały system tworzenia BN i dawania im ról. Będzie to trzy stopniowa drabina społeczeństwa. Zaczniemy od omówienia pierwszego stopnia – najniższego. Wszelakie propozycje postaci i grup opiszę w trzech punktach, opis, funkcja i tajemnice.



POZIOM I
Najprościej ujmując to postacie tła, które nie mają wpływu na poczynania głównej fabuły, są najmniej ważne dla świata bo to tylko zwykli wyjadacze chlebów, będą zapewne służyć nam do opisów sytuacji i nadawania tonu, klimatu sesji. To statyści, którzy będą dużo gadać i robić nie potrzebne zamieszanie. Niżej opisuję pewne grupy, archetypy, które według własnych gustów możecie zmieniać lub ściągać jak tylko idzie.

GOŚCIE PRZEJEZDNI
OPIS: Do tej grupy zaliczamy wszystkich, którzy są w podroży. Mogą oni doskonale wypełniać tło, chyba nadadzą się do tego idealnie. Wiadomo, niektórzy mogą być bardziej lub mniej wpływowi, tych wyższych rangą opiszę w kolejnych punktach. Teraz mówimy o wszystkich szarakach, którzy będą z lekką ironią podchodzić do miejscowych obyczajów. Trochę zagubieni, niepewni bo na nowym gruncie, lecz wiadomo nie wszyscy, mogą się zdarzyć osoby z talentem bajania o swych podróżnych z duszą towarzystwa.
FUNKCJA: Opisowa. Goście mogą nadać ton sesji i zwrócić uwagę na postrzeganie miejscowych na przejezdnych.
TAJEMNICE: Z pewnością wszyscy mają jakieś tajemnice, ale czy warto się zajmować całą masą ludzi, którzy niewiele dla nas znaczą?

MIEJSCOWI
OPIS: Wiadomo, najczęściej będą to chłopi z pobliskiej wioski za którymi mogą uganiać się ich kobiety, będą siedzieć, pić, śmiać się i gadać do upadłego. Od czasu do czasu pojawi się jakaś bójka ale nie powinna ona być groźna dla reszty uczestników, będzie to najweselsza grupa przesiadujących w karczmie. Młodzież również może zaglądać na biesiadowanie ci oczywiście poza popijaniem browarów(och nie to po 18!?) będą tańczyć i bawić się na Sali z swoimi rówieśnikami, zapewne dojrzymy wiele podbojów miłosnych, wzniosłości, wyznać i jakże złamanych serc.
FUNKCJA: Opisowa. Miejscowi tak samo jak goście posłużą jako tło opisowe, które nada ton sesji.
TAJEMNICE: Z pewnością będą się nimi zajmować wszystkie plotkary z okolicy, lecz nie my.

TRUPA MUZYCZNA
OPIS: Zespół muzyczny, bard, bajarz. Mogą być przejezdni i miejscowi, wynajęci przez karczmarza lub próbujący sami coś zarobić na napiwkach. Większość mężczyzn z tej grupy to z pewnością młodzieńcy polujący na urody miejscowych dziewuch. Nie podoba się to z kolei chłopakom z wioski, którzy widzą jak ich dziewczyny patrzą na przejezdnych poetów i bajkopisarzy maślanym wzrokiem.
FUNKCJA: Opisowa. Oczywiście swoje odzwierciedlenie muzyki jaką odgrywają w karczmie powinniśmy doszukiwać się w głośnikach na sesji. Dynamizm i wstawianie ich do opisu powinno być zgodne z ścieżką dźwiękową.
TAJEMNICE: Z uwagi na hulaszczy tryb życia, lepiej zostawić je w spokoju.



POZIOM II
To powinna być najliczniejsza grupa na sesji, będą to osoby, z którymi możemy już bardziej rozwinąć nasze relacje i rozmowy. MG powinien już opisywać ich indywidualnie i zwracać uwagę na ich zachowanie, jednak nie powinni oni być aż nazbyt eksponowani.

RZEMIEŚLNICY
OPIS: Starci rzemieślnicy wioski czy przejezdni załatwiający swoje interesy i towary. Mogą szukać w karczmie spokoju i wytchnienia po pracy, lub miejsca spotkań z innymi osobami.
FUNKCJA: Karczma może być podobna do targowiska, czyli pytami u kogo możemy cos kupić a ktoś nas prowadzi do wyznaczonej osoby.
TAJEMNICE: Nie powinniśmy się nimi zajmować, jednak zawsze takowe istnieją, odkrycie ich przez BG może ułatwić lub utrudnić życie i interesy poszczególnych osób.

ZNACZACY ZAWADIACY
OPIS: Do tej grupy możemy zaliczyć wszystkich dziadów z pod ciemnej gwiazdy, którzy maja już jakieś wtyki, znajomości i wpływy w okolicy lub gdzieś na pobliskim terenie. Mogą załatwiać tutaj swoje ciemne sprawy lub sprzedawać lewe towary. Karczma to świetne miejsce na interakcję BG z czarnym rynkiem, który nie stroni od zakazanych używek i alkoholi czy innych mrocznych spraw.
FUNKCJA: Ciemna strona handlu, nadanie mroczniejszego tonu sesji, lub mogą występować jak smaczek w opisie. Gdzieś tam zabawa.. a tu.. zgraja ciemnych typów z ponurymi minami.
TAJEMNICE: Liczne…

AGENCI I KURIERZY
OPIS: Można ich rozpoznać bardzo łatwo, robią wszystko bardzo szybko bo się śpieszą. Posiadają z pewnością ważne dokumenty dlatego z ostrożnością i uwagą przyglądają się wszystkim, by w razie czego szybko czmychnąć. Ich misje i wiadomości jakie mają przekazać mogą być owiane tajemnicą ale nie muszą, niektórzy bowiem mogą wydawać oświadczenia i inne bzdury na forum publicznym, które będą i tak wyśmiane przez miejscowych.
FUNKCJA: Mogą potrzebować pomocy, jako grupa mało zorientowana w terenie lecz z ważnymi przykazaniami z góry, potrzebują raczej pomocy kogoś już ogarniętego(ale bez przesady). Nie mogą to być skomplikowane zadania, głównie będzie chodziło o zdobycie informacji (a do tego pijany człek też się czasem nada). Mogą posłużyć jak dodatkowy zarobek lub osoby z wiedzą o szerszym świecie.
TAJEMNICE: Z pewnością je posiadają, czasem warto je odkryć.


Postacie z poziomu trzeciego będą w poście o wydarzeniach, jako znaczące persony mogą być inicjatorami lub ważnymi uczestnikami.
P.S zostanie utworzona baza archetypów na stronie, które będziecie mogli znaleźć na kaflach z prawej strony, będę co jakiś czas w miarę pomysłów waszych i moich ją aktualizował.













0 komentarze: