niedziela, 30 listopada 2014

Miło mi was powitać. Ostatnia część traktująca o sesjach w karczmach. Dziś omówimy sobie najważniejszy element, który wypełni naczynia naszej wiedzy po same brzegi, czyli wydarzenia i postacie III szczebla fabularnego czyli najwyższego.
Wspominałem już wcześniej, że jestem rasistą, ponieważ lubię podziały. Teraz też podzielę wydarzenia na te w tle( które będą tłem przygody), momentalne (czyli te które szybko nastają i przemijają) oraz na fabularne (czyli po prostu zadania). Na końcu omówimy sobie w co można się pobawić w karczmie czyli rzuty nożami, siłowania się i tak dalej.



WYDARZENIA W TLE czyli temat sesji.

To będzie tak naprawdę najłatwiejsze zadanie. Należy tylko wymyśleć wydarzenie, które będzie leciało swoim torem w tle przygody niezależnie od działań bohaterów(przynajmniej do pewnego stopnia). Najprościej będzie powiązać je z okolicą miejsca akcji. Mamy jezioro i śpiewające w nich w czasie godów stworzenia? Wydarzenie gotowe. Zbliża się okres świąt? Co stoi na przeszkodzie zorganizować balangę ku chwale Pelora bóstwa Faerunu? Niedaleko została rozbita cała szajka gangerów Hell Angels, miejscowi mają powód do świętowania prawda? Fajnie by było, gdyby bohaterowie dokonali osobiście rozbiórki bandytów, wówczas będą się czuli jak królowie na takiej imprezie. Jutro ma być premiera filmu o jakimś Cthulhu(teraz co to jest?) wyprawiany jest bankiet z tej okazji a BG mają okazje dostać na nie zaproszenie. Gwiazdy zostają dzisiejszej nocy ułożone w znak Teresjusza przez co lewitujące góry przyśpieszą na kilka chwil a wszyscy będący na nich w tym czasie mogą poczuć się jak na haju... Propozycji można pisać nieskończenie wiele, zależnie od świata i stylu waszej kampanii. 

WYDARZENIA MOMENTALNE czyli wytrącamy ludzi z nudy.

Wszystkie wydarzenia z tej grupy będą dziać się nagle i powodować niemałe zamieszanie, które albo graczy zainteresuje albo stanie się kolejnym wartkim potokiem słów opisujących sytuację w pobliżu nadając tym samym ton i klimat sesji.

BIJATYKA 
Nie ma nic bardziej fascynującego od prostej bijaczki w karczmie pomiędzy jakimiś łachmytami.

POJEDYNEK
Coś już mniej spotykanego czyli pojedynek między szanownymi rycerzami, wielomożnymi czy szlachcicami. Pojedynek może odbywać się na co tylko chcecie; szpady, miecze, siłowanie się na rękę, rzuty nożami do celu czy co sobie innego wymyślenie. Z pomocą kuriozalnej wyobraźni możemy zorganizować pojedynek na taniec lub grze na instrumencie czy też rozśmieszanie ludzi.

PRZYBYSZ
Czujecie to? Do karczmy wchodzi pewnym krokiem z mrożącym krew spojrzeniem mag z północy, ma na sobie piękne futra i bogato zdobioną pelerynę. Teraz pstryk i jego odzienie dostosowało się do temperatury panującej przy ognisku... Wszyscy umilkli i przez kolejne kilka sekund obserwowali nietypowego przybysza.
To teraz inne uniwersum : Neuroshima.
Do knajpy wchodzi facet w kapeluszu i pelerynie. Posiada pokaźny zarost i długie włosy. Ma na sobie mundur z dawnych lat z przed wojny a przy nim mnóstwo gwiazd i odznak. Nie, to nie są zasługi.. Te znaki należały do bandytów, przywódców gangów, sędziów... do wszystkich tych, którzy mieli z nim na pieńku.


PRZYBYSZ - Postać POZIOMU III
Tutaj nawiązanie do poprzedniego posta traktującego o postaciach. 

OPIS: Oto archetyp przybysza z dalekich krain. Charakteryzuje się szeroką wiedzą w różnych dziedzinach nauki i świata. Trzyma przy sobie niezwykłą i zdobioną broń, odznacza się również odzieniem w jakiś sposób.
FUNKCJA: Facet posiada wiele informacji, biegle zna języki. Może stać się ich mentorem, nauczycielem, zleceniodawcą większej misji. Może mieć interes do graczy, może chce czegoś od się dowiedzieć.
TAJEMNICE: Zapewne je ma. Nie warto się w nie zgłębiać, chyba, że chcemy źle skończyć. 

DARMOWA KOLEJKA/ DARMOWA PORCJA
Jakiś bogaty jegomość ufundował wszystkim kolejkę piwa albo bogaty posiłek.

WYGRANA/PRZEGRANA W TURNIEJACH
Sędziowie czy też sami wygrani ogłaszają w sposób jakże radosny swoje podniosłe zwycięstwa w zawodach picia. Oczywiście, są też przegrani, ci zazwyczaj grożą wszystkim i pragną zemsty...


PRZEGRANY PSYCHOPATA - Postać POZIOMU III

OPIS: O mały włos... o mały włos. No nic, ta istota nie toleruje przegranej i już planuje zemstę.
FUNKCJA: Gracze będą mogli mu albo pomóc w zemście albo przeszkodzić w jej wypełnieniu.
TAJEMNICE: Psychopaci zawsze coś ukrywają, zazwyczaj są to dopingi na zawodach.

FAJERWERKI
Nie trzeba chyba nic tłumaczyć przy tym wydarzeniu. Wszyscy wybiegają z lokalu gdyż na dworze słyszą duże hałasy jak się okazuje, ktoś puszcza sztuczne ognie (magiczne czy nie, to wasza wola).

TAJEMNICZY MAG.. gdzieś już go widziałem
 - Postać POZIOMU III

OPIS: To facet z siwą brodą, który lubi fajerwerki. Nosi szare szaty.. cały jest szary.
FUNKCJA: Postać świetnie może nawiązać do niektórych filmów, gier czy innych światów. Nie mam tu na myśli konkretnych, wyżej tylko podałem przykład. Możecie stworzyć równie dobrze wasze postacie z gier MMO i wrzucić do świata jako znaczące osoby. Mogą to być postacie pokroju batmana, spidermana. Wszystko w dobrym guście i ze smakiem a przyniesie dobry skutek na sesji.
TAJEMNICE: Wszelakie nie do zbadania, dla przykładu z jakiego świata owa osoba pochodzi.

PRZEŚLADOWCA
Gracze z pewnością będą się dobrze bawić na imprezie, ale co by było gdybyśmy im trochę popsuli te minki albo lekko zdenerwowali? Prześladowcy BG mogą być różni. Poczynając od szalonej dziewicy ganiającej za sponsorem albo łatwym łupem, wrzoda, który będzie chodził za nimi i się gapił na wszystko i o wszystko pytał. Psychofana pewnej postaci...

WYDARZENIA FABULARNE - ZADANIA

Streszczę tutaj tylko przykłady zadań pobocznych jakich możecie użyć lub zmodyfikować.

PRZYNIEŚ PODAJ POZAMIATAJ i NAPRAW
Nie trzeba tłumaczyć, oczywiście fabularne gry raczej podchodzą do tej formy zadań z pewną rozwagą aczkolwiek co zrobić kiedy się piwo skończyło a wóz z dostawą urwał koło niedaleko gospody?

ZDOBĄDŹ INFORMACJE
Gospody to idealny teren dla poszukiwaczy wiedzy o regionie, legendach czy też innych pierdołach. Dla kogo te informacje i w jaki sposób je znaleźć? No to trochę pogłowimy...

PRZYNIEŚ ZNACZY SKRADNIJ - OKRADNIJ BG
Zatłoczone miejsca to raj dla kieszonkowców i złodziei wszelakiej maści. Może gracze staną się łowcami, którzy będą polować na złoto innych gości czy też rzadkie przedmioty dla zysku własnego lub z polecenia kogoś? Ciekawe co by się stało... gdyby to BG padli ofiarą złodziejstwa a ich zadanie polegałoby na odnalezieniu swoich przedmiotów czy to też złota.


ZRÓB ZAMIESZANIE
Komu to potrzebne? Na co komu odwrócona uwaga ludzi w izbie? Gracze muszą to zrobić na polecenie kogoś czy może sami planują jakiś większy skok?

NIEOSTROŻNY KROK W KĄT 
No dobra zaszliśmy nie tam gdzie mieliśmy z BG? Teraz czeka ich manto w koncie gdzie nikt nic nie widzi?

ZNAJDŹ KOGOŚ
Odnaleźć kogoś zataczającego się(np. krasnoluda), który jest akurat w tej chwili potrzebny albo BG albo BN w zajeździe pełnym ludzi. TO sztuka.




NA ZAKOŃCZENIE: Chciałbym podziękować wszystkim za uwagę. Możecie się spodziewać kolejnych weekendów z...
Baza wydarzeń i postaci jaką obiecałem pojawi się w najbliższych dniach.








0 komentarze: